Všechno je vevnitř, i venku. Je vnímající vědomí - my.
Něčemu můžeme věnovat pozornost.
Můžeme také věnovat nepozornost, a ta spočívá v nevědomém věnování pozornosti.
Je tedy (téměř) nemožné být zcela nepozorný, je lepší nepozornost chápat jako sub-optimální distribuci pozornosti.
Nevědomé věnování pozornosti je sněním, které se zdá být realitou.
Pravá pozornost/vědomí je realitou svého druhu (a snad tou jedinou) a ukazuje realitu "běžnou" jako sen.
V jádru vší bolesti se zdá být lpění na snech - trvání na tom, že iluze jsou skutečností.
Klíčem k realitě je vnímání její skutečnosti.
Je možné skutečnost vnímat? Zcela jistě. Jinak by nebyla skutečná.
Těžkosti přicházejí až s jejím popisem!
únor 2015
Něčemu můžeme věnovat pozornost.
Můžeme také věnovat nepozornost, a ta spočívá v nevědomém věnování pozornosti.
Je tedy (téměř) nemožné být zcela nepozorný, je lepší nepozornost chápat jako sub-optimální distribuci pozornosti.
Nevědomé věnování pozornosti je sněním, které se zdá být realitou.
Pravá pozornost/vědomí je realitou svého druhu (a snad tou jedinou) a ukazuje realitu "běžnou" jako sen.
V jádru vší bolesti se zdá být lpění na snech - trvání na tom, že iluze jsou skutečností.
Klíčem k realitě je vnímání její skutečnosti.
Je možné skutečnost vnímat? Zcela jistě. Jinak by nebyla skutečná.
Těžkosti přicházejí až s jejím popisem!
únor 2015